Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Boze bui

18-10-2013 17:30

Het regende hard gisteren, de tuin was kletsnat.
Ik stond tot aan mijn knieën in het water.
Daarna maar binnen gebleven.
Crisis met Vrouw.
Ik had eerst de botervloot leeg gelikt.
En daarna het vlees van het aanrecht gevangen.
Ik kreeg alleen niet de kans om het op te eten.
Vrouw was boos.
Ik ben in mijn nekvel gepakt en buiten op de gang neergezet.
Vrouw was wel erg boos.
Ik probeerde het nog met een paar kopjes.
Maar dat hielp niet meer.
Op de gang was het droog.
Maar wel saai.
Mijn bange broertje Puck is ook eens in het toilet neergezet.
Nadat hij 5 x achter elkaar een vaas met bloemen omgooide.
Hij had nog een toiletrol die hij helemaal af kon rollen.
Op de gang is niks te doen.
Normaal loopt Vrouw met me mee over de gang.
Dan gaan we overal even kijken bij alle deuren.
Heel spannend is dat.
En dan rennen we terug wie het eerste bij onze voordeur is.
Nu ben ik maar zo’n beetje blijven zitten.
Even later ging de voordeur open.
Ik mocht weer naar binnen.
Nou vraag ik je.
Volgende keer gaat ze mooi alleen over die gang.
Rotregen.

Pimmetje