Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Dol Dwaze Dierendag

07-10-2013 11:29

Ik doe er niet aan; Dierendag. Ik eis op wat mij toekomt wanneer het me uitkomt. Dat doe ik niet een dag per jaar.
Vrouw is echter ook jarig die dag, wie verzint het.
Dat betekent veel praten, visite en afwezig gedoe.
Ik breng Dierendag dan ook vaak in mijn mandje door.
Mijn bange broertje Puck was echter weer ontsnapt uit de tuin.
Dat kwam doordat de visite niet had opgelet.
En hij overmoediger wordt.
Hij mocht dus niet meer naar buiten en sprong daarom binnen op een kast.
Dat wil zeggen, dat probeerde hij.
Mijn bange broertje Puck is namelijk ook wat aangekomen.
Halverwege moest hij de kastrand loslaten en is hij midden in een tafel met flessen gevallen.
Vrouw zat net weer aan de telefoon.
De klap was tot ver in de omgeving hoorbaar.
Puck was echt aangekomen.
Na de klap heerste overal stilte.
Puck bleek gelukkig niet gewond maar vond het verstandiger zich terug te trekken in de slaapkamer.
Mijn mandje voelde zeer veilig.
Daarna alleen vuilniszakken gehoord en scherven.
Toen ik aan het eind van de middag weer de kamer binnenkwam, lagen er overal foto’s te drogen.
Er stonden ook fotolijstjes op de tafel.
En een lamp.
Die lag ook ergens.
Vrouw is weggegaan en die avond pas laat terug gekomen.
Toen heb ik wel nog 3 x gebengeld aan een sjaal aan de kapstok.
Maar Puck hebben wij beiden niet meer gehoord.

Pimmetje