Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Door de mand gevallen

18-06-2018 22:20
Ik heb een nieuwe mand.
De vorige heb ik ondergekotst.
Ik zat er niet mee, maar Vrouw heeft hem weggegooid.
 “Kijk Pim, deze mand is groter dan de vorige. En zachter.” 
Dat interesseert me dan dus helemaal niks.
Bovendien maak ik zelf wel uit waar en wanneer ik slaap.
Zo lang mogelijk geprobeerd niet te slapen.
De middagdut werd een avonddut.
Eerst in het gras buiten.
Toen in de krabpaal maar daar lag Puck al.
Afgezakt naar een stoel maar die lag niet lekker.
Uiteindelijk in vredesnaam maar in die mand.
Best lekker.
Niemand zeggen, hoor.
Want ik maak het zelf uit.
Ik heb een nieuwe mand.
De vorige heb ik ondergekotst.
Ik zat er niet mee, maar Vrouw heeft hem weggegooid.
“Kijk Pim, deze mand is groter dan de vorige. En zachter.”
Dat interesseert me dan dus helemaal niks.
Ik maak zelf wel uit waar en wanneer ik slaap.
Daarom zo lang mogelijk geprobeerd niet te slapen.
De middagdut werd een avonddut.
Eerst in het gras buiten.
Toen in de krabpaal maar daar hing Puck al.
Afgezakt naar een stoel maar die lag niet lekker.
Uiteindelijk in vredesnaam dan maar in die mand.
Best lekker.
Niemand zeggen, hoor.
Want ik maak het zelf uit.