Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Esoterische Puck

28-09-2014 16:33



Puck is echt knettergek.
Gisteren hadden we Nicci Niks weer op bezoek, ons buurhondje.
Niks is stom.
Ik doe altijd net of ik niks zie.
Maar Puck ging rollen, buikje tonen en kopjes geven!
Gelukkig deed Nicci er niks mee.
Maar Vrouw vond het geweldig!
Puck heeft toch al een voorkeursbehandeling.
Ik moet het halve Cirque du Soleil uit de kast halen om over het hek te komen.
Voor Puck wordt het poortje open gezet!
Omdat Vrouw het zo zielig vindt dat het hem niet lukt.
En wat doet meneer?
Hij rent regelrecht naar onze andere buurhond, Scotty.
Scotty is een bruine jojo die zich heel druk maakt.
Te dom voor woorden.
Ook daar ging Puck kopjes geven.
Gevolg: Scotty sprong boven op hem.
Per ongeluk.
Puck weer terug rennen naar onze tuin.
“Ach jee”, zei Vrouw. “Arme Puck”.
“Waarom doe je toch zo stom?"heb ik gevraagd.
“Omdat we de wereld liefde moeten geven, zei Puck.
Puck is een esoterische klunskat.
Maar als ik met een paar muizen terug kom.
Is ie dat zo weer vergeten.

Pimmetje