Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Even leuk

01-08-2017 09:08
We zitten weer voor de heg.
Het poortje was open.
Het fijnste is als Vrouw ook door het poortje gaat.
Dan gaat ze zitten bij het veld.
Ik ook.
En Puck.
Met zijn drietjes.
En dan is het net of we wachten.
Op Iets.
In de zomeravond terwijl de fladderaars fluiten.
De Vrouw van buurhond Nicci Niks komt ook zitten.
Niks is thuis gebleven.
Ik negeer haar eerst.
Maar dan komen er lieve woordjes en aaitjes.
Vooruit.
Even dan.
Niet te lang.
Dan loop ik weg.
“Pim is terug naar huis” zegt Vrouw.
“Nou ja,” zegt Vrouw van Nicci Niks.
Maar soms is het moment gewoon voorbij.
 
We zitten weer voor de heg.
Het poortje was open.
Het fijnste is als Vrouw ook door het poortje gaat.
Dan gaat ze zitten bij het veld.
Ik ook.
En Puck.
Met zijn drietjes.
Het is net of we wachten.
Op Iets.
In de zomeravond terwijl de fladderaars fluiten.
De Vrouw van buurhond Nicci Niks komt ook zitten.
Niks is thuis gebleven.
Ik negeer haar eerst.
Maar dan komen er lieve woordjes en aaitjes.
Vooruit.
Even dan.
Niet te lang.
Dan loop ik weg.
“Pim is terug naar huis” zegt Vrouw.
“Nou ja,” zegt Vrouw van Nicci Niks.
Maar soms is het moment gewoon voorbij.