Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Finale

21-04-2023 13:25

Mijnheer Egel kwam nog dag zeggen.
Want het gaat niet zo goed.
Ik zeg het maar zoals het is.
Soms zit ik even in de lentezon op het bankje in de tuin, zoals nu.
Dan luister ik naar de fladderaars en kijk ik door het hek.
Vroeger klom ik er overheen.
Veel meegemaakt hier.
Best leuk.
Ook met die stomme Puck.
Ik had nog wel even willen blijven.
Maar ik geloof niet dat me dat gaat lukken.
Soms ga ik dicht tegen Vrouw aanliggen.
Op zo’n moment staat de tijd even stil.
You and me.
Voor altijd.


Pimmetje

Lieve lieve Pim,


Wat was het fijn dat je er was!
Eerlijk gezegd had ik altijd gedroomd over een katertje zoals jij.
Slim, ondeugend, vol met goede ideeën, en een klein hartje.
Ontelbare kopjes en pootjes heb ik van je gehad.
Altijd lepeltje-lepeltje liggen op de bank.
Zelfs toen je zo ziek was, bleef je me opzoeken.
Wat was ik trots op jou en de liefde die je me gaf.
Nu ben je weg.
En in plaats van dromen, heb ik nu herinneringen.
Daarom liet ik je schrijven.
Een blinde poging om vast te houden.
Maar liefde kun je niet vastleggen.
Alleen van genieten.
Als het er is.


Dikke knuffel,
(ook van je broer)

Vrouw

(Mjn lieve Pimmetje is 21 april 2023 overleden)

 


 

 

Mijnheer Egel kwam nog even dag zeggen.
Want het gaat niet zo goed.
Ik zeg het maar zoals het is.
Soms zit ik nog even in de lentezon op het bankje in de tuin, zoals nu.
Dan luister ik naar de fladderaars en kijk ik door het hek.
Vroeger klom ik er overheen.
Veel meegemaakt hier.
Best leuk.
Ook met die stomme Puck.
Ik had nog wel even willen blijven.
Maar ik geloof niet dat me dat gaat lukken.
Vrouw huilt soms zachtjes.
Dan ga ik dicht tegen haar aanliggen.
Op zo’n moment staat de tijd even stil.
You and me.
Voor altijd.
Pimmetje
 
Lieve lieve Pim,
Wat was het fijn dat je er was!
Eerlijk gezegd had ik altijd gedroomd over een katertje zoals jij.
Slim, ondeugend, vol met goede ideeën, en een klein hartje.
Ontelbare kopjes en pootjes heb ik van je gehad.
Altijd lepeltje-lepeltje liggen op de bank.
Zelfs toen je zo ziek was, bleef je me opzoeken.
Wat was ik trots op jou en de liefde die je me gaf.
Nu ben je weer weg.
En in plaats van dromen, heb ik nu herinneringen.
Daarom liet ik je schrijven.
Een blinde poging om vast te houden.
Maar liefde kun je niet vastleggen.
Alleen van genieten.
Als het er is.
Dikke knuffel,
(ook van je broer)
 
(Mjn lieve Pimmetje is 19 april 2023 overleden)