Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Hazenpad

17-03-2014 11:21

Beschamend.
Ik kan het niet anders zeggen.
Ben ik eindelijk over dat hek heen.
Loop ik eindelijk eens ongestoord door de bosjes.
Kom ik een andere mannelijke tijger tegen.
Die liep er ook.
Ik had hem al een keer eerder geroken.
Maar ik stond nu oog in oog.
Wat of ik kwam doen?
Ja, eh…dat..eh….
Verdorie!
Het hysterische gedrag van Vrouw veroorzaakt acute faalangst.
Ben zo bezig aan die Vrouwelijke Reuzin te ontsnappen dat ik niet meer weet wat te doen als ik een concurrent tegenkom.
Gevolg: mannelijke tijger joeg me terug naar mijn eigen tuin.
Liep nog mee de tuin in ook!
Ik snel het huis in.
Mijn bange broertje Puck wilde eruit om hem op zijn kop te slaan.
Dat mocht niet.
“Wat een mooie kat”, zei Vrouw.
Die heeft haar prioriteiten ook verkeerd liggen.
Vrouw heeft mannelijke mooie tijger weer naar de bosjes begeleid.
En bedankt dat hij mij naar huis bracht.
Hoe genant is dat!
Alsof ik een grote broer nodig heb.
Volgende keer sla ik hem helemaal in mekaar.
Niet vergeten mijn bange broertje mee te nemen.
Hysterie werkt beter dan stoere kalmte.
In dit geval dan.