Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Herfst

23-09-2014 17:55

De nachten worden langer, de avonden kouder.
Puck knuffelt graag op de bank met Vrouw.
Ik ben ook wat meer binnen en lig op tafel of op de kast.
Dan houd ik beter overzicht.
Als er te veel wordt geknuffeld, grijp ik in.
Natuurlijk komen we ook nog buiten.
Maar als Puck buiten is, wil hij alleen wat suffen onder een struik.
Ik niet.
Ik ben meteen weg en doe een ronde langs de tuinen.
Waar eten ligt, eet ik het op.
Ik beleef avonturen.
En kom soortgenoten tegen.
Met Blackie heb ik problemen, Streepie is leuk.
Siem ook.
Streepie komt soms ook in mijn tuin.
Als Vrouw de poort voor me open laat.
Dat is niet erg.
Ik doe mijn ronde.
Er is één huis waar een vogel rond vliegt in de kamer.
Het lukt me maar niet om daar naar binnen te komen.
Een vreemde Vrouw jaagt me steeds weg.
Dan ga ik maar terug.
Lekker op de tafel liggen.
Of op de kast.
Het wordt steeds sneller donker.