Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Jarig

16-05-2014 12:50

Op mijn verjaardag heb ik de hele badkamer ondergekotst.
Dat heb je wel eens.
Verder voelde ik me ook niet zo bi.
Het feestmaal niet aangeraakt.
Puck was ook jarig maar die geeft er niet om.
Hij is ijdel en telt de jaren liever niet.
Na twee dagen was ik weer opgeknapt.
En hebben we ons verlate verjaardagskado gekregen.
Het is een stom ding.
Ik hoop dat ze de bon nog heeft.
Het ding zwaait en zwiept alle kanten op.
Bedoeling is dat ik het vang.
Dat wil ik best want het werkt zwaar op mijn irritatie.
Waar zijn de visjes, snoepjes en andere leuke dingen?
Dit geklier hangt me in no time de keel uit.
Puck heeft ontdekt dat vrouw op iets drukt.
Dan gaat het gezwiep NOG harder.
Puck druk bezig met de knopjes kapot te maken.
En ik had de spiraal bijna door midden gebeten.
“Jullie maken hem stuk,” zei Vrouw.
En haalde het weg.
Wow, wacht even, het was wel ONS ding.
Het staat nu in de gangkast.
Als ik via twee kratten omhoog klim, kan ik erbij.
Helaas zwiept hij nu niet meer.
En draaien doet ie ook niet.
Wat een flutverjaardag.
Badkamer ondergekotst en een stom cadeau.
Volgend jaar sla ik het ook over.