Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Jarig...

18-05-2019 19:17
We hebben een cadeau gekregen voor onze verjaardag.
Van Vrouw.
Geen muis, fladderaar of snoep.
Iets waar je wat aan hebt.
Maar een Ander Ding.
“Een waterfontein!!”, jubelde Vrouw.
“Dan hebben jullie altijd fris water.”
Het Ding maakt lawaai en het spat.
Puck loopt er met een grote boog omheen.
Hij schudt al bij voorbaat zijn vacht.
Ik kan er niet uit drinken.
Het beweegt te veel.
En ik dring geen water dat lawaai maakt.
Gisteren was het Ding ineens stil.
Ik zat erbij op wacht.
Hij is dan wel stil…
Maar hij kan elk moment weer beginnen met spuiten.
Een nat dieptepunt in de feestelijkheden.
 
PimmetjeWe hebben een cadeau gekregen voor onze verjaardag.

We hebben een cadeau gekregen voor onze verjaardag.
Van Vrouw.
Geen muis, fladderaar of snoep.
Iets waar je wat aan hebt.
Maar een Ander Ding.
“Een waterfontein!!”, jubelde Vrouw.
“Dan hebben jullie altijd fris water.”
Het Ding maakt lawaai en het spat.
Puck loopt er met een grote boog omheen.
Hij schudt al bij voorbaat zijn vacht.
Ik kan er niet uit drinken.
Het beweegt te veel.
En ik drink geen water dat lawaai maakt.
Gisteren was het Ding ineens stil.
Ik zat erbij op wacht.
Hij is dan wel stil…
Maar hij kan elk moment weer beginnen met spuiten.
Een nat dieptepunt in de feestelijkheden.

Pimmetje