Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Keeten

12-09-2013 17:21

Ik krijg veel vragen over mijn instralingskuur.
Hoe ik mij nu voel en of het geholpen heeft.
Daar kan ik heel kort over zijn.
Helemaal niks.
Ik voel me lekker en keet als vanouds de hele dag door.
Vrouw is vaak weg en dan moet ik wat.
Dus bengel ik aan de sjaal van de kapstok heen en weer.
Er hing ook een ceintuur maar die heb ik eraf getrokken.
Ik heb mijn eigen speelgoedmand die ik regelmatig door de kamer gooi.
Ren op zijn tijd een potje hard door allerlei tunnels heen.
En gooi eens een kerstboom om.
Vooropgesteld dat die er staat dan.
Als vrouw thuis is, rent ze mee.
Dan verstop ik me en als ze me aanraakt, ren ik hard weg.
Puck rent daar dan weer doorheen wat de wanorde alleen maar groter maakt.
Dat doet Puck meestal.
Maar ja.
Zo’n kerstboom staat er niet altijd natuurlijk.
En in je eentje met die speelgoedmand gooien is ook niet alles.
Er zit een irritant piepding in wat automatisch geluid geeft als ik het aanraak.
Het piepen gaat door merg en been en houdt niet meer op.
Als vrouw thuiskomt, hoort ze het meteen.
En dan roept ze: “Ach Pimmetje, was je je weer aan het vervelen?”
Meestal gaan we daarna een potje rennen.
Dat zijn goede dagen.
Ook zonder instraling.

Pimmetje