Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Kerstboom

19-12-2013 12:02

 

Er staat om de een of andere reden een boom in huis.
Met gedoe.
Lampen, glinsterende slingers, veertjes(!) en andere zaken.
Mij is niet helemaal duidelijk wat hier de bedoeling van is.
Moeten we hem omgooien?
Inklimmen?
Onderdoor rennen?
Spelen met wat erin hangt?
Vrouw geeft weinig uitleg.
Puck begon al met onder de boom door te rennen.
Ik was nog met de dozen bezig waar alles uit kwam.
Puck op zijn donder en naar buiten.
Klom meteen weer over het hek.
Ik heb in de tussentijd een beetje mogelijkheden bekeken.
Vanuit de hoge krabpaal die we dit jaar gekregen hebben, kan ik precies midden in de boom springen. 
Verder zitten er twee vogeltjes met veertjes in die ik er wel uit kan wippen.
Eten hangt er niet, dat heb ik al geroken.
Wel een rinkelend belletje.
En gewoon een flinke sprong van beneden af, via de kerststal, behoort absoluut tot de mogelijkheden.
Ik denk dat dat een groots effect gaat geven.
Zeker als Puck er tegelijkertijd onderdoor rent.
Dit alles maar even niet gedaan.
Ik wacht namelijk nog op de cadeautjes.
Dan wordt het pas echt leuk.
 
Pimmetje