Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Klunskat

02-09-2015 16:53

Klunskat zijn, heeft nadelen.
Pim klimt in een boom om over het hek heen te kijken.
Ik heb het al drie keer geprobeerd.
Alle takken kraken, ik gil nog heel hard en dan bonk ik naar beneden.
“Weer mislukt, Puck?” roept Vrouw dan achter de heg.
Irritant.
Waar ben ik eigenlijk goed in?
In vangen.
Denk ik.
Maar Pim vangt ook.
Alleen had ik nu iets heel aparts gevangen.
Gauw naar Vrouw brengen.
Helaas ging ze gillen.
Ik kotsen.
Partij ziek, zeg.
Pim bleef op veilige afstand.
Vrouw gilde maar door.
“Een kikker, een kikker.”
Oh, was het dat?
Hij leek dood, eerlijk gezegd.
Ik kreeg even bijna geen lucht.
Vies, hoor.
Dan heb ik dan weer.
Vang ik het verkeerde.
Zucht.
Dank u.
Voel me inmiddels beter.
En de kikker is weg.
Vrouw trouwens ook.