Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Kneuterig en knus

18-09-2017 16:01
We liggen al vroeg in de mand.
Vrouw, mijn broer en ik.
Vrouw leest.
Puck slaapt.
Of doet alsof.
Hij ligt met zijn kont naar ons toe.
Ik lig aan de andere kant van Vrouw
Met mijn kont naar Puck.
Het is donker buiten.
Het regen en waait, jongen!
Ik was mijn rechter achterpoot.
En trek daarna aan een draadje van een laken.
“Pim!!”
Puck schrikt.
Aha.
Nog maar eens aan het draadje.
“Pim schei uit!”
Puck zucht.
Hij staat op en verdwijnt uit de mand.
Ik blijf alleen achter met Vrouw.
Lekker.
Nu nog mijn andere poot.
We liggen al vroeg in de mand.
Vrouw, mijn broer en ik.
Vrouw leest.
Puck slaapt.
Of doet alsof.
Hij ligt met zijn kont naar ons toe.
Ik lig aan de andere kant van Vrouw
Met mijn kont naar Puck.
Het is donker buiten.
Het regen en waait, jongen!
Ik was mijn rechter achterpoot.
En trek daarna aan een draadje van een laken.
“Pim!!”
Puck schrikt.
Aha.
Nog maar eens aan het draadje.
“Pim schei uit!”
Puck zucht.
Hij staat op en verdwijnt uit de mand.
Ik blijf alleen achter met Vrouw.
Lekker.
Nu nog mijn andere poot.
 
We liggen al vroeg in de mand.
Vrouw, mijn broer en ik.
Vrouw leest.
Puck slaapt.
Of doet alsof.
Hij ligt met zijn kont naar ons toe.
Ik lig aan de andere kant van Vrouw
Met mijn kont naar Puck.
Het is donker buiten.
Het regent en waait, jongen!
Ik was mijn rechter achterpoot.
En trek daarna aan een draadje van een laken.
“Pim!!”
Puck schrikt.
Aha.
Nog maar eens aan het draadje.
“Pim schei uit!”
Puck zucht.
Hij staat op en verdwijnt uit de mand.
Ik blijf alleen achter met Vrouw.
Lekker.
Nu nog mijn andere poot.