Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Muis gemist

16-09-2014 21:24

Heb ik toch een muis gemist!
’s Morgens gaan Puck en ik altijd even een fris neusje halen.
Ik ga niet over het hek, want dan mis ik het ontbijt.
Bovendien zijn we allebei niet erg wakker.
De ochtenden zijn heerlijk.
Fris, veel spinnen, overal gefluit van vogels, een aarzelend zonnetje.
Ik zat wat te suffen en keek intussen naar de achterdeur.
Als die opengaat is er vlees in de bakjes.
Ja!
Deur ging open.
Snel naar binnen en eten.
Puck bleef achter.
Die kan erg zaniken soms.
Dat hij nog even in de tuin wil en zo.
Na het eten liep ik met Vrouw mee de krant halen.
Bij terugkomst hoorden we gepiep!
Zat Puck achter een muis aan!
Ik werd helemaal gek.
Die had ik niet geroken!
Niet dat ik het lust.
Puck wel; die eet biologisch.
Maar de jacht is vaak mooier dan de prooi.
En nou kon ik er niet meer bij!
Helaas is de muis ontsnapt.
Ook via het hek.
Pech voor Puck.
Maar we waren wel meteen klaarwakker!