Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Onder het bed

07-07-2014 14:05

Die Puck kan me toch een partij meppen!
En blazen.
Niet normaal hoe bazig die tegenwoordig is.
Lange teentjes en nageltjes, hoor.
En brutaal tegen Vrouw!
Vroeger zat hij regelmatig onder het bed.
Als ik dan op mijn donder kreeg, kwam ik hem altijd tegen.
Niet dat ik er zelf zo lang zat.
Zo’n beetje 10 seconden en dan was de bui wel over.
Maar laatst was Vrouw erg boos.
Ik had de schemerlamp omgegooid.
Nou ja, ik bleef hangen aan de draad toen ik die hamsters wilde pakken.
Lamp stuk.
Ik dacht, het is verstandiger wat langer onder het bed te gaan.
Zit ik daar.
Geen Puck.
Dat is dan toch balen.
Het is fijn als je het even kan delen.
Maar nee.
Meneer ging een ‘volwassenen-onder-elkaar’ troostend kopje aan Vrouw geven.
Dat is wel de limit!
Hij zoete broodjes bakken en ik onder het bed.
Hoe oneerlijk!
Maar het zal niet de eerste keer zijn.
Dat de liefde buiten het bed stopt.