Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Puck in charge

05-02-2017 21:02

Lang niets laten horen maar het was te koud.
Dan slapen wij veel.
Mijn broer en ik.
Je kan wel naar buiten gaan maar je gat vriest aan het gras vast.
Daar krijg je snel genoeg van.
Er was echter even lucht.
Warmere lucht.
Ineens vond ik mezelf ’s avonds terug in de tuin.
Het was donker en ik hoorde veel geritsel om mij heen.
Niet lang daarna presenteerde ik Vrouw een mooie muis.
Binnen bij de bank.
Waar ik eigenlijk op hoor te liggen maar alla.
Soms mag Vrouw erop.
De muis was een pracht exemplaar!
Mijn broer Pim sliep gelukkig in zijn mand.
 “Ach nee Puck, niet nu,” zei Vrouw.
“Ik kijk naar de Mol.”
Mol??Wat voor Mol?
Waar????
Ineens was de muis weg.
Geen idee waarheen hij is gegaan.
Vermoedelijk is hij bij de Mol.
Die heb ik namelijk ook nooit gezien.
Wie helpt zoeken??.
   
Puck