Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Regels

25-08-2014 15:07

Regels zijn regels.
Ook met eten.
Dat is toch al niet zo ruim aanwezig in dit huis.
’s Morgens wat brokken en beetje blikje.
’s Avonds hetzelfde.
Om 20.00 een paar snoepjes.
En voordat we gaan slapen, een half snoepreepje.
Dan gaat het licht uit en de deur dicht.
Wij mogen niet bij Vrouw slapen.
Ik schijn vervelend te zijn.
Het is omgekeerd.
Wie wil er nou slapen bij iemand die zes keer uit de mand gaat om te gaan plassen?
Gisteren was Vrouw vroeg naar haar eigen mand gegaan.
De deur bleef open en het licht nog aan.
Het werd buiten alsmaar donkerder.
Geen snoepreepje.
Ik zei tegen Puck: “Heb ik iets gemist?”
Maar Puck geeft er niet om.
Die eet alleen gezond.
Ik naar Vrouw.
Ze sliep.
Met mijn poot op haar neus geslagen.
Twee keer.
Resultaat: gerommel met snoepblik en een half reepje.
Toen ging de deur dicht en het licht uit.
De helft van Puck heb ik ook opgegeten.
Dat doe ik namelijk altijd.
Regels zijn regels.
 

Pimmetje