Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Schoon

18-08-2015 20:34

Vrouw is lui.
Zij heeft een bak waar water doorheen gaat.
Dan verdwijnen alle plasjes en poepjes.
Bij ons blijft het maar liggen.
Oh, het wordt er wel uitgehaald, hoor.
Maar schoonmaken?
Vroeger, toen ik nog klein was, had ik één bak met broer Pim, zusje Marli, mama en tante.
Dat was veel voor op een bak.
Het stonk.
En ik ben erg schoon op mezelf.
Dus ik vond die bak afschuwelijk.
In dit huis deel ik maar liefst drie bakken met broer Pim.
Maar Pim gaat altijd als eerste op een schone bak.
Hij moet best vaak en maalt nergens om.
Ik ga moeilijker en dan kan ik ook nog na Pim, op een vuile bak.
Vreselijk.
Daarom ga ik veel naar buiten.
Al mijn poepjes verstop ik in de tuin, onder de grond.
Helaas regende het drie dagen.
Dan gaat het niet.
Maar ik wilde ook niet op de bak.
Dus poepte ik alle dagen op de mooie mat in de kamer.
En pas gisteren besloot Vrouw eindelijk alle bakken helemaal schoon te maken en opnieuw te vullen.
Het werd tijd.
Ik ging snel voordat Pim wakker was.
Heeeeeeerlijk.
Nu nog doorspoelen.

Puck