Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Schootkat

26-02-2019 21:00
Ik lig tegenwoordig bij Vrouw op schoot.
Het ging niet vanzelf.l.
Het is zaak dat Vrouw hiervoor stil blijft zitten.
Eerst ben ik naast haar gaan liggen.
Met een poot op haar been.
Een voorzichtige waarschuwing.
Denk eraan!
Zitten blijven.
Toen dat werkte ben ik op haar schoot gaan zitten.
Daarna dutte ik een beetje in.
Ineens viel ik om.
Het lag best prima eigenlijk.
Af en toe geef ik een tik tegen haar kin.
Als ik er toch lig, kan ze ook blijven aaien.
Vrouw sputterde.
“Ik kan niet eeuwig zo blijven zitten, Pim.”
Dat hoeft ook niet.
Maar wel zolang Puck in mijn mand ligt.
 
 
Ik lig tegenwoordig bij Vrouw op schoot.
Het ging niet vanzelf.l.
Het is zaak dat Vrouw hiervoor stil blijft zitten.
Eerst ben ik naast haar gaan liggen.
Met een poot op haar been.
Een voorzichtige waarschuwing.
Denk eraan!
Zitten blijven.
Toen dat werkte ben ik op haar schoot gaan zitten.
Daarna dutte ik een beetje in.
Ineens viel ik om.
Het lag best prima eigenlijk.
Af en toe geef ik een tik tegen haar kin.
Als ik er toch lig, kan ze ook blijven aaien.
Vrouw sputterde.
“Ik kan niet eeuwig zo blijven zitten, Pim.”
Dat hoeft ook niet.
Maar wel zolang Puck in mijn mand ligt.

 

Ik lig tegenwoordig bij Vrouw op schoot.
Dat ging niet vanzelf.
Het is zaak dat Vrouw hiervoor stil blijft zitten.
Eerst ben ik naast haar gaan liggen.
Met een poot op haar been.
Een voorzichtige waarschuwing.
Denk eraan!
Zitten blijven.
Toen dat werkte ben ik op haar schoot gaan zitten.
Daarna dutte ik een beetje in.
Ineens viel ik om.
Het lag best prima eigenlijk.
Af en toe geef ik een tik tegen haar kin.
Als ik er toch lig, kan ze ook blijven aaien.
Vrouw sputtert.
“Ik kan niet eeuwig zo blijven zitten, Pim.”
Dat hoeft ook niet.
Maar wel zolang Puck in mijn mand ligt.