Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Sok(ken)

01-09-2016 21:18

Vanmorgen kwam ik Sok tegen.
Sok is een zwarte poes met witte sokken.
Beetje Felix.
Puck en ik zijn Whiskas.
Dat kan best samen.
Als Sok tenminste aan de kant zou gaan.
Dat deed ze niet.
Ik grote mond.
Zij nog grotere mond.
Die wijven kunnen kijven, zeg.
Daarna kwam ze achter me aan!
Als de eerste de beste Hond.
Ik wist niet hoe snel ik onze tuin in moest.
Gelukkig stond de buitendeur open.
Snel onder het kattenmeubel.
Ik begon vast met grommen (voor het geval Sok het lef had ook binnen te komen)
Vrouw zat rustig TV te kijken met Puck.
Naar My Cat from Hell.
Puck kijkt graag TV.
Ik houd meer van het echte leven.
Soms dan..
Sok maakte dat ze wegkwam toen ze Vrouw zag.
Ik bleef daarna maar even binnen.
“Held op sokken”, zei Vrouw.
Sok bedoelt ze natuurlijk.