Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Spelbederver

02-08-2016 17:01

Vrouw zat gisteren achter de eenden aan.
Terwijl ik er al mee bezig was.
Dat werkt dus niet.
Het was een fijne rustige zomeravond.
Zo’n avond waarvan je denkt: we moeten nog wat.
Ik weg.
Weet namelijk precies waar ze zitten.
Links van de flat, achter het riet in een sloot.
Ik sloop dichterbij en maakte geen geluid.
Drie eenden waren het!
Ik lag helemaal plat, klaar voor de aanval.
Hoor ik ineens: “Pim, jij hier?”
Een hoop gekwaak en geplons was het antwoord.
Hoezo blijf je als reus rechtop staan als je iets wil vangen?
Dat wordt toch nooit wat?
Heb Vrouw de weg naar huis gewezen.
Onderweg kwamen we Sok nog tegen.
Een poes met leuke witte sokjes.
Puck is een beetje op d’r.
Maar Sok maakte meteen dat ze weg kwam toen ze Vrouw zag.
Zo zaten we gezellig met zijn allen thuis.
Terwijl de wereld buiten….