Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Stoere Pim

30-06-2015 11:33

Een van de tegenprestaties die ik doe, is Vrouw opwachten bij de voordeur.
Niet altijd.
Het moet wel op de tijd zijn waarop ze altijd thuis komt.
Ik ga er niet de hele dag staan.
Je kan wel gek worden.
Puck staat voor me.
Ik heb vaak zijn kont in mijn gezicht.
Dat verdraag ik dan maar.
Zenuwhip.
Zodra de deur open gaat, schiet hij de gang op.
Hij wil kijken door de glazen haldeur wat er gebeurt.
Ik ren de andere kant op.
Dan moet Vrouw me pakken.
We rennen dan altijd een paar keer heen en weer.
Dat is onze begroeting.
Maar laatst stond er een grote hond voor de glazen deur.
Blaffen, jongen!
Puck meteen ons huis in.
Ik niet.
Ben blijven staan.
Mijn gang, mijn huis, mijn flat.
En jij moet je domme hoofd houden.
Want je bent ZO dom.
Dat je niet eens weet hoe de deur open moet.
Ha!
Kabaalmaker.
Pas toen hij weg was, ben ik op mijn gemakje ons huis in gegaan.