Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Thuiswerk

04-11-2015 13:10

Vrouw werkte thuis.
Zei ze.
Erg irritant.
Normaal verdwijnt ze in de ochtend.
Naar Werk.
Dan kan ik lekker naar mijn mand.
Beetje slapen, eten, wat klooien.
Nu ging ze in de kamer, waar mijn mand staat, zitten.
Net toe ik sliep, begon ze te ‘werken’.
Muziek aan, op toetsen rammen, praten…
Ik deed geen oog meer dicht.
Ben er een paar keer bij gaan zitten maar dat was niet de bedoeling.
“Pim ga weg, je zit op de papieren.”
Poeh.
Uit verveling Puck gaan pesten maar dat mocht ook niet.
Toen maar in de tuin.
“Pim, ik kan niet steeds opstaan om je naar binnen en naar buiten te laten.”
Toen ben ik met twee poten op de toetsen gaan staan.
Een ratelend geluid klonk.
“PIMMMMM!!”
Vanmorgen is ze weer vertrokken.
Eindelijk.
Rust.
Dat iemand het met haar uithoudt, zeg.
Op dat Werk.