Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Twijfel

19-11-2021 13:44
Tegenwoordig heb ik twijfels.
Dan zit ik in de keuken.
En zet Vrouw een bakje eten neer.
Daar kijk ik dan heel lang naar.
Wat zit erin?
Hoeveel?
Lust ik dat?
Is het lekker?
En vooral: waarom moet ik opstaan om erbij te komen?
Soms zet Vrouw het bakje voor mijn neus.
In de kamer, of elders.
Dan is ze bang dat ik niet eet.
Dat doe ik wel natuurlijk.
Maar die service heb ik niet altijd.
Daarom blijf ik wachten.
Op betere bediening.
Laatst liep Puck echter voorbij.
Die at mijn eten op.
Misschien toch iets minder twijfelen.
Tegenwoordig heb ik veel twijfels.
Dan zit ik in de keuken.
En zet Vrouw een bakje eten neer.
Daar kijk ik dan heel lang naar.
Wat zit erin?
Hoeveel?
Lust ik dat?
Is het lekker?
En vooral: waarom moet ik opstaan om erbij te komen?
Soms zet Vrouw het bakje voor mijn neus.
In de kamer, of elders.
Dan is ze bang dat ik niet eet.
Dat doe ik wel natuurlijk.
Maar die service heb ik niet altijd.
Daarom blijf ik wachten.
Op betere bediening.
Laatst liep Puck echter voorbij.
Die at mijn eten op.
Misschien toch iets minder twijfelen..??