Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Uitgeslapen

13-02-2022 11:20
Ik lig graag in de mand van Vrouw.
Lekker zacht, warm en ruim.
Elke dag wacht ik tot mijn dekentje er ligt.
Pas als het dekentje ligt, ga ik er ook liggen.
Het is mijn dekentje.
Waarop ik lekker kan slapen.
En kotsen.
Iedereen heeft weleens een haarbal.
Laatst lag er ineens een andere deken.
Hard, koud en knisperend.
“Ik heb plastic neergelegd, Puck”.
Zei Vrouw.
“Want ik kan niet altijd het bed verschonen als jij kotst.”
Gelukkig was er een hoekje van de mand zonder plastic.
Daar kon ik net liggen.
De harde deken is nu weer weg.
Hij paste niet.
Bij een kat.
Ik lig graag in de mand van Vrouw.
Lekker zacht, warm en ruim.
Elke dag wacht ik tot mijn dekentje er ligt.
Pas als het dekentje ligt, ga ik er ook liggen.
Het is mijn dekentje.
Waarop ik lekker kan slapen.
En kotsen.
Iedereen heeft weleens een haarbal.
Laatst lag er ineens een andere deken.
Hard, koud en knisperend.
“Ik heb plastic neergelegd, Puck”.
Zei Vrouw.
“Want ik kan niet altijd het bed verschonen als jij kotst.”
Gelukkig was er een hoekje van de mand zonder plastic.
Daar kon ik net liggen.
De harde deken is nu weer weg.
Want hij paste niet.
Bij een kat.