Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Verrassing!

04-07-2015 17:57

Poeh, wat is het warm!
Ik ga af en toe naast de mand slapen in de koude wind van een ding.
’s Avonds is het fijn.
Dan wil ik grootse dingen doen.
Gisteren liep ik buiten de tuin en zag ik Vrouw op het terras.
Ze riep me, maar ik dacht: Nee, ik ga iets heel bijzonders doen.
Even later was ik terug.
Het was een heel gesleep en gedoe maar ik had hem.
Ik showde hem voor trots voor het hek maar Vrouw zag het niet.
Puck wel.
Totdat ie krijste.    
Puck deinsde terug, de tuin in.
“Wat is tie groot.”
Ja, dat viel mij eigenlijk ook wel tegen.
Vrouw kwam kijken en stond perplex.
“Pim! Dat is een zwarte kauw!”
Oh. Ja.
Is het alweer verboden?
Daarna gebeurde een hoop.
Er kwam een man met een doos, een vrouw met een schepnet, en Vrouw liep maar heen en weer.
Enorm gestress.
En dat beest krijsen!
Ik dacht, ik ga maar naar binnen.
De verrassing was niet zo heel leuk, kennelijk.
Hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik ook niet zo goed wist wat ik ermee aan moest.
Enfin, de kauw verdween al fladderend in een doosje.
En de dierenambulance gaat van mijn spaarrekening af.
Aldus Vrouw.
Verrassingen worden in dit huis duidelijk niet gewaardeerd.
Hoewel ik niet wist.
Dat ik een spaarrekening had.
Warmte doet rare dingen met je.