Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Vrouw ziek

25-02-2015 14:53

Toestand gehad, zeg!
Vrouw was ziek.
Tenminste, dat denk ik.
Ik doe niet zo raar als ik ziek ben.
Ze liep maar heen en weer, gekke geluiden te maken.
Als kat weet je dan niks te doen.
Bracht haar mijn gele tennisballetje in de hoop dat dit zou opvrolijken.
Nou ja, ik wou eigenlijk spelen.
Zij niet.
Hele nachten ging het door.
Ik ging stevig tegen haar aan liggen, ze vergat me op te sluiten, maar ook dat hielp niets.
Ineens kwamen er vreemde mannen en die hebben Vrouw weggehaald.
Puck en ik waren verbijsterd.
Oppas kwam maar dat was toch niet zo heel leuk, dit keer.
Puck poepte in de huiskamer.
En ik heb gewacht.
Vrouw kwam weer snel terug, gelukkig.
En lag veel in bed.
Puck bovenop haar.
En ik bengelde in de kapstok.
Zodat ik voor de deuropening steeds heen en weer zwierde.
“Pim, dat mag niet”, zei Vrouw.
Maar ze moest toch lachen.
Toen was alles weer goed.

Pimmetje