Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Zomer en....

01-07-2014 17:35

Vogels fluiten, zon schijnt warm op mijn velletje.
Er gaat een zuchtje wind door het gras en een vlinder danst weg.
Ik snuif aan een grassprietje.
Vrouw aait over mijn..
…Huh?
…oh ja buikje.
“Lig je lekker Pim?”
Ja, zomer is lekker.
Heel lekker……
................
...............
Hallo ik ben Puck en over MIJN buikje wordt OOK geaaid.
S Avonds als we samen voetbal op de TV kijken.
De foto is heel Facebook overgegaan.
Ik ben de grote broer van Pim en zorg dat hij zich gedraagt.
Zo houd ik hem in de tuin door te krijsen als hij weer gaat klimmen.
Als Pim toch ontsnapt, wachten Vrouw en ik samen tot hij terug komt.
Dan was ik hem of geef hem een pak slaag.
Soms is hij erg brutaal.
Dan vechten we.
Maar toen ik met een teen vast zat in de muizen carrousel, was Pimmetje helemaal in paniek.
Hij heeft alsmaar zitten piepen bij Vrouw.
Ik miauw.
Lang en hevig.
Dat is een man.
Sterk en volwassen.
Met die teen kwam het helemaal goed.
Nu baby Pim-in-het-gras nog.

Puck