Puck en Pimmetje



josta.rutten@hetnet.nl

Zon...

03-08-2015 14:54

Dit is leuk, zeg.
Wij zijn niet alleen uit de tuin.
Vrouw is OOK uit de tuin.
En niet om ons te zoeken.
Nee, ze zit zelf ook maar wat te zitten.
In de zon.
Vlak voor de coniferen.
Net als een poes.
Ze is niet boos.
Ik heb al aaitjes gehad.
Over mijn buikje, buiten het hek, in de zon.
Knots, hoor.
Weet je wat?
Ik ga mijn Vrouw een plezier doen.
Ik ga iets vangen.
Maar wat?
Vliegen zijn niet interessant.
Puck is ook al aan het zoeken…
Waar is tie eigenlijk?
Oh, wat een kabaal.
Of er iets stuk valt.
In de tuin bij de buren.
Het klonk als glasgerinkel.
Puck komt op een drafje aanlopen.
Vrouw is meteen anders.
“Was jij dat Puck?”
Yep.
Puck is nu eenmaal een klunskat.
Die kun je nooit ergens mee naar toe nemen.
We gaan gauw weg uit de warme zon.
Voordat iemand komt.
Jammer.

Pimmetje